Ketik

Wednesday, May 09, 2012

Saya nak kurus dan comel

Biggest loser Australia malam tadi very inspiring, imagine ada yg loose weight hingga > 60 kg! Dan2 tu jugak saya renung diri sendiri, sejak berat minimum 56 kg last year, sekarang dah naik balik ke 60 kg, woohh....sangat frust! Semua ni gara2 sudah tak banyak bergerak coz most of my time skrg tercongok depan PC jer..writting  phase katanye...Jeans yag hari tu dah cun2 je lekat kat badan dah sendat balik..sigh! Tapi semalam ada org kata am soooo young! * bila Guta told him that am finishing my PhD....Yes, I am!..am 25 years old...muahaha! Kok  banyak yg bilang gue muda ya?? Bisa jadi cougar lah :p

So, bermula last Monday, saya keluar brisk walk dan jogging ke Lake Apex bersama Kamani. Ingat nak buat hari2 tapi postpone la sampai next Sunday. Tak berapa berani jalan sengsorang area Gatton takut races  harassment kononnya, plus takut kena kejar/barking dek anjing.. Last time ada la satu anjing barking berlari2 dia ke pagar, sib baik pagar umahnya bertutup. Then beberapa meter ke depan tetiba dua beranak anjing cross the road and followed me. Bersungguh2 dia tunggu jalan clear nak cross tu.. Sib baik dua2nya comel dan followed perlahan2 dr jauh. Berdebar lah jugak kan manatau tetiba dia melingkar kat kaki.. huuu haru, sekali sekala paling belakang. FYI  I am "animaliaphobic" * err...ada ke istilah tu? hahaha..sukatiku lah. Istilah tu bermaksud saya ni penakut segala jenis haiwan ternakan apalagi liar. Saya cuma berani dan suka bela ikan mueheheh.

Saturday ni ingat nak gi jungle tracking kat Spring Bluff kalo ada kawan :(, then sesudah jungle tracking leh picnic kat situ..best tempatnya * ada gambar kat my fb.

Post ni campur2 bahasanya sebab saya rasa kurang selesa berbahasa Inggeris formal di sini hahha, * padahal grammar tak betul :p..ada yang tak suka baca campur2 bahasa kan? *Apa ku peduli, sapa suh baca? hahhaha

Oky doky, sekarang mau concentrate chapter 2 lit rev last sub-topic, nak settlekan sebelum balik KL harapnya.

Adios!

No comments: