Ketik

Saturday, February 16, 2013

Apabila Aku Jatuh Cinta

APABILA AKU MERASA TELAH JATUH CINTA LAGI

Aku melupakan semua yang lain

Aku sering sebut dia dalam bicaraku

Aku sakit kepala mikiri dia

Bulu mataku pun berguguran di pipi

Tanda rindu berbalas dongengnya

Aku asyik jeling handset di sisi

Menunggu mesej atau panggilannya

Walau tau bagai menunggu ikan jantan beranak

Kerana suatu saat ikan jantan boleh menjadi betina *berharap

Aku istikharoh minta jauhkan kalau tidak benar

Tapi aku tetap fokus nampak cuma muka dia saja

Sepertinya aku telah tersampuk sihir asmara

Aku senyum2 sendiri

Aku terkenang senyuman manisnya dengan barisan gigi yang putih bersih

Di telinga ku tergiang2 nada lembut bicaranya

Aku teringat renungan sekilas matanya yang berbintang

Namun..tak kala  hati ku kata mau laju saja mulutku kata tanak

Semakin mulutku kata tidak, selagi itu hatiku kata iya

Aku mula membuang segala rekod

Berharap agar ke-tak-keruan hati tidak bolos

Dan dadaku pun terasa membahang

Jantungku tiba2 bolong

Kreatif dan inovatif aku memikirkan cara...

Bagaimana supaya boleh bertemu

Aghhh!!....mungkinkah aku telah jatuh cinta lagi



Hehehe...camni ke angaunya org jatuh cinta?? Macam tak re'el jerk kan.....
Tetiba je mood nak bersyair konon jatuh cinta memalam sendiri gini hihihi, layan!....





No comments: