Ketik

Friday, April 27, 2012

Setuhpid

I've got one issue which annoying me since last year :/...selepas berulang kali disogokkan arahan/permintaan bodoh ni hari ni saya tetiba terbertanya ke Daryl tentang peruntukan para lecturer di UQ. Hmm..kebiasaan kan semua ada peruntukan untuk tujuan pengajaran/research mereka. Dan tak berkecuali RHD student pun ada peruntukan $ 2000 setahun per head. Bila ada student berkenaan yang tak guna duit that year so, advisor yang memegang akaun boleh divert ke another student.

Tapi......stupid thing happen to me, since office saya di bangunan utama, se-floor dengan para lecturer dan technical staff barangkali so "kejanggalan" itu terjadi kepada saya..eermmhh! Susah sangat nak explain eh...senang citer, saya kurang senang apabila advisor utama yang memegang akaun saya asyik sekat penggunaan peruntukan tersebut! kasi duit untuk gi konferens cuma $1000, sedangkan Daryl leh kasi dekat $2000..Kamani yang dah submit thesis pun sudi jer kasi bahagian dia. Saya beli kertas untuk kegunaan saya pun beliau pau! Asyik datang mintak...Ekeke...its sound stupid to me Daryl, cakap...apalagi saya kan...its sounds and buzzing me stupid for a long time ago ...bahahaha. Siap cakap next time nak mintak lagi dan siap mintak suh saya share dengan bakal student baru dia..tatau awat kemut sampai lagu tu????

Nini suggest tipu cakap dah habis, tapi kertasnya dok ada jer bawah meja saya, and Daryl suggest me to hide or bring it home..bila nak pakai bawak, cakap kertas dah abis katanya...hahahhaa! He kept repeating "it sounds stupid to me, never heard lecturer asking stationeries from students" katanya :p

Hmmm...lawak la..takpe la ptg ni I nak jadi bijak, nak simpan kotak dalam bonek keta, nak pakai nanti amik satu, dah abis amik satu lagi...muahahaa...whatever lah..bukan dia baca pun blog neh :D Dah la dia tak buat kerja dia baca my thesis..terpaksa pula lantik critical reviewer dari luar, lagi kena supply printing paper kat dia :/

2 comments:

shuhada said...

lucu gak daryl nih, suh awk sembunyi kertas tu kat umah,hehe

Maya said...

Erm...saya tak bawak balik rumah/sorok dlm kete pun...tak kose nak angkut berat2, sorok dlm drawer jer hahaha