Ketik

Sunday, July 03, 2011

Buah2an dan FB

Haha...akak baru jer last week terasa nak post pasal isu tetek kat fb, dan2 sorang member dah buat entry blog pasal tu ari ni. Tapi sebab sendiri terasa malu, so lupakan niat.

Kenapa yer???? Pempuan2 suka sangat tayang2 buah2an (panggil buah2an jer pasai malu) kat fb dan lelaki2 pula suka sangat menambah koleksi buah2an tersebut dalam friend list. Kawan ku pun termasuk. Errrkkk! Jijik tau tak...dua2 pun aku jijik bek yang menayang bek yang menge-add.

Mulalah kita pikir memacam kat mereka. Gediks tak malu sungguh kann...kalo individu tu kita respect, mula kita rasa individu tu sebenarnya lain macam jerk. Lain macamana, sendirilah fikirkan.

Pastu buah2an tu pula kalo tengok senarai friend list dia ribuan tuh. Komen2 kat gambar pula, komen2 gatal dan gediks..yark! Padahal bukan gambar sendiri pun..aku rasa tuan punya account sebenarnya macam apa ntah. Penuh dgn komen2 dan gambar2 gersang hahaha...

Selalunya kalau aku baca post para ustaz yang bercakap pasal godaan nafsu di fb, aku akan cakap "Erkkk...apalah sangat fb tuh, takan la boleh pancing napsu sampai berselingkuh, zina bagai. Pandai2 lah gunakan fb untuk hal yang baik"..Nah, bila berpaling pada isu buah2an tadi baru lah pikir balik "Oooooo....mmg patut ustaz marah". Aku yang tengok pun jijik.

No comments: