Ketik

Monday, June 13, 2011

Dari DIA yang meniupkan cinta

Do you ever have a truly best friend? Somebody yang buat kita rasa bless to be with. Someone yang kita percayainya bila kita bercerita hal2 yang peribadi maupun hal2 biasa yang lain. Dia tidak bercerita kepada orang lain isu kita. Someone yang memahami dan no matter what dia tidak pernah menilai kita atau mempertikaikan personality kita.

As a consequence, kita juga mendengarkan cerita2 dan kisah2 dia. Kisah2 biasa...kerja, kehidupan, keluarga kaum kerabat dan orang2 di sekitar kehidupan dia. Kepercayaan dan hormat menghormati kekal. Sekali sekala kita bertelagah, kerana ada salah faham atau tersentuh hati...tapi tidak pernah mencemari kesucian nilai persahabatan kita dan dia.

Sekali dia hadir dia tidak pernah meninggalkan kita lagi. Dia sentiasa ada menjaga dan mendoakan kesejahteraan kita semampu upayanya. Dia menjadi rujukan kita saat sulit, kita juga menjadi rujukannya saat dia kebingungan. Kita saling memberi dan menerima tanpa mengharap secebis pun balasan. Hanya budi baik dan kasih sayang sesama yang mengekalkan persaudaraan kita.

Kita gembira apabila bersama. Dan kita tetap hormati hak peribadi masing2.....

I'm bless to have you in my live...other than my mum, my siblings and my "fruit" sons & doter. Without knowing that its already and almost 6 years!! I wish I could introduce you to my someone someday..if I could...to let him know that you are the one who took care of me until he coming.

Dari Allah yang meniupkan kan cinta
Dari Dia yang membisikkan rindu
Menitipkan insan rasa sayang
Dinantikan penuh pasti
Sementara ada harapan


Dikurniai-Nya sahabat sebagai tangan2-Nya
Buat melindungi dan menenangkan kita
Cinta agung-Mu adalah ihsan-Mu
Memberi kita nafas dan nadi
Meniti hari dengan riang ceria.....

Terima kasih dan syukur ya Allah..

No comments: