Ketik

Saturday, April 02, 2011

Online Ticket

It happened that..uh takmo cakap omputeh kat sini

Ceretanya aku booked tiket flight neh..online lah. Besengkang punggung, jari kaki, tangan segala aku nak confirmkan booking tuh. Berjela2 prosedur dia. Maklumlah dah lama tak beli tiket dah lupa, dan procedure pun dah berubah.

Memula aku nak bayar ngan kredit kad VISA maybank tapi dia mintak password. Mana kredit kad aku ada password??? Jenuh godek2..so aku preceed ngan kredit kad commonwealth Australia..tendang pulak cos baki dalam akaun tak cukup..huhu.

Then aku preceed lagi booking baru. Tapi harga promo dah tader..terpaksa aku anjakkan sehari sebelum..huh berkurang jumlah hari aku dah. Tapi Rupanya2 booking tu tetap ada dalam manage booking profile aku...cesh-cesh!

Pastu aku preceed payment via Paypal guna kredit kad maybank balik tapi dia reject daa..sebab beza currency..Caish! so terpaksa aku preceed guna direct debit pakai kad ATM maybank. Hooray berjaya!!

Tapi yang minah sengetnya, tetiba aku dapat invoice PayPal mengatakan payment via kredit kad maybank dah completed!! Waaaaaa...aku sangat menci IT!

Hari ni pulak Sabtu dan biasalah manada pejabat beroperasi kan...so sure senin nanti transaction to appear kat status kredit kad maybank aku. Maknanya aku dah buat double payment! Sangat baik hatinya aku yer...bukan sikit tuh..dekat RM2K.. Sangat menci 100 x..triple berasap2 kepala aku.

So terpaksalah aku email syarikat penerbangan tu mohon revise payment through PayPal tadi..harap2 aku leh dapat balik pitis aku tu...huhu..aku bukan kaya nak derma2 kat syarikat kapal terbang yang kaya raya tuh.

So aku harap sesangat dikembalikan semula duit aku..uhuks! Bukan semua urusan online memudahkan..yang ni agak menyusahkan..aaarrgghhh hidup aku takan tenang sari dua neh..hiks

Dan sat ni aku dah terima reply feedback neh..

Dear Nor Mayati Che Husin,

Thank you for your feedback. Please rest assured that we have looked into your case matter and are in the process of resolving it as soon as we possibly can. We will also contact you IF there is a need for further clarification. We thank you once again for your time and patience.

The airline that cares,
XXXXX

2 comments:

syahirahlahmi said...

sometimes technology could cause you a lot of trouble...hehe

Maya said...

Absolutely...