Ketik

Tuesday, March 22, 2011

Mengidam vs Bernafsu


Kemaren sangat mengidam nak makan ayam penyet..apalagi maka seawal jam 5 balik menonong ke Coles beli halia. Barang2 lain semua dah ada dah. Biarpun dok oversea, tapi lemari dapur akanq penuh serbamakneko barang. dari budu, belacan, petai sampai lempok, hihi...


Ayam penyet ni hidangan ayam goreng rempah yang sangat lazat lagi merveles dari seberang..tak pernah rasa? Ehe ada jer melambak restoran ayam penyet kat KL tu..tapi dari dok bazir fulus baik buat seniri yer dak? Haa...ni akanq nak sharekan kelazatan hingga kecur liur ni..sesapa berminat nak cuba leh lah jenguk resepi kat Foodaholics sana.


Masih tergiang2 lagi kelazaatan dia, malam ni balik makan lagi hahah..iyalah kan sejak dah turun berat badan dari 65 ke 57 kg sekarang ni, rasa sangat terhutang lemak kalo makan nasi hari2..so akanq makan ayam penyet jerlah kemaren dan malam nanti. Nasi cukup sekali seminggu aje biar ada energi untuk kerja dan study..


Moh kita cuba resepi ayam penyet modified by Maya yer..

4 comments:

Hanis Azla said...

ayam penyet mmg feveret family akak maya.. anak2 akak sejak pandai makan ayam penyet ni mmg demand ayam penyet kalahkan KFC.. he..he.. nnt akak ambil resepinya.. boleh buat sendiri nnt..

Maya said...

hehe..sedapkan kan kak..kalah KFC dah, baru selera melayu namanya :)ok selamat mencuba ya

syahirahlahmi said...

seriusly..terliur sangat...rupa dah memang sebijik mcm ayam penyet dkat KL...mengidamnya...resepi ada dah..tp entah bila lah nak buat..haha

Maya said...

syaal@

buat jangan tak buat eheh