Ketik

Monday, January 24, 2011

Am Cool

Baca tajuk tu macam nak gitau aku nih cool sesangat lah kan...tapi sebenarnya tu positive energy yang cuba aku create spy aku tetap cool jer (memangnya aku cool hape ;p)

Sebabnya....

Aku baru habis regular meeting ngan SV tetiba SV aku umumkan bahawa advisory team PhD aku bakal berubah!!! Yang sebenarnya mata aku sedang berpinar, urat di kepala aku pun mula nyut2x. Apa taknya, ni my 2nd year and advisor akan bertukar. Ini bukan kes kecik woi, sebabnya yang berubah adalah principal advisor.

Maknanya dia dah tak jadi main SV aku dah lepas ni, tak gitu? Propotionnya 45%, 35%, 25%! Huummm aku masih konpius kenapa ini harus terjadi? Alasannya sebab taun ni kebanyakan masa dia di company luar, separuh jer kat UQ. Then nominated main SV baru tu akan monitor kebanyakan writting and documentation aku..Toing!! Selama 2 taun ni mana pergi? Takan dia senang2 nak lepas student kan?

Lalu logika aku pun bermonolog begini..atas isu pelik, tak berapa masuk akal tapi hakikat ini..aku rasa dia sekarang tak berapa secure di sini, slowly shift untuk benefit sendiri di luar. Positive side nya aku pikir mungkin dia juga letakkan aku dan sorang lagi kawan aku kat posisi secure juga. Tapi negative side aku ialah dia sedang lepas tangan demi kepentingan sendiri. Haiiii...ntahlah labu...

Bila aku cuba buka mulut dan buat muka penuh tanda tanya, dia cakap dia tahu negative influence dari member Chili tu sedang berlegar, kalau aku dah terpengaruh dia suh cepat2 jauhkan diri dan sentiasa positif. Mereka di sini sentiasa bersedia untuk menolong kami mendapat PhD..

Wah!! Sedikit demi sedikit kekaguman aku terhadap dia terhakis nih...apa aku nak buat nih kengkawan????? New main SV pulak totaly luar bidang! Huhu...aku sedang fening dan aku tak tau apa kah consequences dari ini.

Cumanya aku berharap masa yang masih berbaki setahun lebih ni akan menjanjikan aku sebuah kejayaan jua..InsyaAllah...dan aku harus positive dan tetap fokus seperti selalu, itu aja. Segala anasir luar tu tolak tepi.

Dan aku rasa aku belum kritikal berbanding member Chili yang tak diconfirmkan dan "in a deep shit" menurut kata beliau tadi...heemm apa pun member tu tetap member aku dan beliau pula tetap SV aku.

Satu jer aku pinta dari kaum keluarga, adik beradik, kawan2 aku...korang sudi2 yer doakan aku, supaya aku dapat menamatkan pengajian walau apa pun dugaan dan cubaannya...Terima kasihhh yer :)..

Dan madam boss, I harap you tak marah kalau I balik lambat skeeettt jer..I sebenarnya nak balik dah sesangat nih, geletik gelenyar nak habis dan nak selesaikan masalah yang lain pula..huhu

Wallahuaklam

3 comments:

Hanis Azla said...

All the best maya.. semoga segalanya berjalan dengan lancar nnt.. dan semoga kejayaan akan dikecapi dalam masa yg tak berapa lama lagi tu.. InsyaAllah..

Maya said...

aminn..terima kasih kak..

ah said...

saya tolong doa